Загальні

«Італійський» страйк на берегах Дніпра ВАЖЛИВО!

Вільна профспілка машиністів локомотивного депо Кременчук з 6-ї до 18-ї години 28 березня провела «технічний», або так званий «італійський» страйк. Полягає він у тому, що залізничники виконують свої обов'язки, неухильно дотримуючись усіх норм і правил, передбачених посадовими інструкціями. Оскільки 99% локомотивів відпрацювали свій ресурс, а отже несправні й давно потребують ремонту, тож учасники акції цілком справедливо відмовлялися їх приймати й возити ними пасажирів та вантажі.


 

Тому однією із найголовніших серед дев’ятнадцяти вимог, висунутих Вільною профспілкою машиністів, є організація належного ремонту рухомого складу. Адже недарма голова вільної профспілки локомотивного депо Сергій Москалець неодноразово заявляв, що пожежі на електровозах у Кременчуці трапляються через неякісний ремонт.

Винні у цьому, на переконання машиністів, керівники регіональної філії «Південна залізниця» та ПАТ «Укрзалізниця». Тому вони вимагають звільнення із займаних посад начальника філії Миколи Уманця, його заступника з рухомого складу і матеріально-технічного постачання Сергія Павлова, начальника служби локомотивного господарства Володимира Гуляєва, його першого заступника Ігоря Майорова та начальника служби кадрової і соціальної політики Валерія Чигрінова, а також начальника Департаменту локомотивного господарства ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Ткаченка.

im 2271000d353e66d159a3d8ae58d3defe

Голова Вільної профспілки Південної залізниці Сергій Лашко у своєму зверненні до Миколи Уманця зокрема написав: «Ви і Ваша команда своїми діями і бездіяльністю довели до критичного стану  регіональну філію «Південна залізниця». Систематично порушуєте статті 36 і 43 Конституції України. Самоусунулися від вирішення питань технічного стану рухомого складу та забезпечення його запчастинами, заробітної плати залізничникам, які своїми знаннями, досвідом, здоров’ям, а інколи й життям, забезпечують виконання поставлених завдань ПАТ «Укрзалізниця» і держави Україна, питань охорони праці й техніки безпеки».

Профспілковий лідер від імені координаційної ради акції нагадав про протокольне рішення Вільної профспілки машиністів локомотивного депо Кременчук від 15 лютого цього року про необхідність вирішення актуальних питань залізничників. У листі також констатується, що керівник регіональної філії «Південна залізниця» самоусунувся не тільки від виконання доручення, а й навіть від переговорів із цього приводу. Робітники нагадали своєму керівнику й про його безпринципність та постійну зміну політичних уподобань та бажання підлаштуватися під ту політичну силу, яка на той момент приходить до влади.      

Ще кременчуцькі машиністи вимагають підвищення зарплати для усіх залізничників України та законодавчо вирішити питання про розподіл акцій ПАТ «Укрзалізниця» між працівниками підприємства, а також вивести ВП «Локомотивне депо Кременчук» із підпорядкування регіональної філії «Південна залізниця» й передати під пряме керівництво ПАТ «Укрзалізниця».

17635412 1292190617517520 3870506168630673829 o

Решта вимог хоча й не такі радикальні, але не менш важливі для кременчуцьких залізничників. Приміром, у восьмому пункті йдеться про виконання у повному обсязі п. 4 і 5 протокольного рішення Міністерства інфраструктури по вимогах Вільної профспілки Південної залізниці до Кабінету міністрів України від 24.06.2014 р. про доукомплектування локомотивного депо Кременчук електровозами серії ВЛ80т до 22 одиниць та обслуговуванню лише його бригадами плеча «Кременчук-Знам’янка». Бо зараз цим займаються і полтавчани, тому у кременчуцьких залізничників нині, на відміну того, що було навіть у січні цього року, відчутно зменшився обсяг перевезень. Залишився не вельми популярний серед місцевих пасажирів маршрут дизель-поїзда «Кременчук-Полтава» та різноманітні вантажі із Горішніх Плавнів.

Вимагають профспілківці також організувати у Кременчуці поточний ремонт електровозів, забезпечити депо спеціальними підйомниками для підняття їхніх кузовів і верстатом для викатки колісно-моторних блоків.

Для спрощення порядку проходження медичних оглядів залізничники вимагають негайно внести зміни до наказів №240 Міністерства інфраструктури України та №246 Міністерства охорони здоров’я.

Необхідно також ввести доплату не менше 15% машиністам та їхнім помічникам за роботу на застарілій техніці: на тепловозах, що відпрацювали понад 20 років, а електровозах – більше 25 років. Таку ж винагороду мають отримувати й члени локомотивних бригад та ремонтного персоналу за роботу влітку при температурі повітря вищій за 270С.

17554480 192243544613369 4416383303325672925 n

Є серед вимог і суто профспілкова – вирішити питання про виділення альтернативного приміщення для роботи первинного Вільної профспілка машиністів локомотивного депо Кременчук та Вільної профспілки Південної залізниці, або забезпечити належним опаленням, освітленням, водопостачанням та водовідведенням існуюче. Щоправда у ньому після того, як адміністрація взимку відімкнула опалення, тепер доведеться капітально ремонтувати, бо системи водо- й теплопостачання вийшли з ладу та й зовнішній вигляд приміщень тепер далекий від ідеального.   

Свої вимоги та листи з приводу проведення 28 березня 2017 року акції протесту, яка полягає у роботі чітко за інструкціями, що діють у ПАТ «Укрзалізниця», аж до повної зупинки залізничного транспорту, кременчуцькі залізничники надіслали й Президенту України Петру Порошенку, Прем’єр-міністру Володимиру Гройсману і голові правління ПАТ «Укрзлізниця» Войцеху Балчуну. Вони також звернулися до колективів регіональних філій та філій ПАТ «Укрзалізниця» з пропозицією підтримати акцію протесту й змусити керівництво привести до належного стану рухомий склад, аби не наражати на небезпеку пасажирів, мешканців населених пунктів, через які, або поблизу яких пролягають маршрути потягів, а також    самих залізничників.

17553997 192243551280035 4685508995730234361 n

У день проведення цього поки що не досить поширеного в Україні «технічного» страйку протягом 12 годин по станції Кременчук зі швидкістю 50 метрів на годину рухався лише маневровий тепловоз, бо із заблокованого профспілківцями депо за цей час не вийшов жоден інший. Ніхто із відповідальних працівників, із головним інженером включно, не ризикнув взяти на себе відповідальність і засвідчити своїм підписом, що тепловоз за своїм технічним станом може виїхати на лінію. І поліція, яку керівництво викликало, щоб вплинути на протестувальників, теж не знайшла для цього підстав, а констатувала, що профспілківці діють цілком законно. Тому адміністрація регіональної філії «Південна залізниця» та ПАТ «Укрзалізниця» змушені були вступити у переговори із профспілківцями. Для цього сформували представницьку делегацію із високопосадовців регіональної філії, яка у п’ятницю, 31 березня, прибула до Кременчука, аби на місці спробувати розібратися у ситуації, а також розпочати роботу по виконанню висунутих протестувальниками вимог.    

66744251


Сергій ЛАШКО,

голова Вільної профспілки Південної залізниці:

Лашко Коментар«Своєю акцією ми, представники Вільної профспілки залізничників України,  продемонстрували усім працівникам галузі, що з неподобствами та незадовільними умовами праці, можна й потрібно боротися. І боротися успішно, якщо ретельно підготуватися. Зараз свою підтримку нам висловлюють дзвінками й смс-повідомленнями навіть представники інших профспілок. Це тільки початок боротьби. Бо наше локомотивне депо, як і більшість в Україні, доведено до жахливого стану. Керівництво не звернуло уваги на  стан локомотивного господарства, яке доведене до критичної межі, навіть після того, як про це розповіли восени минулого року центральні телеканали. З того часу так нічого й не змінилося. По рейках замість локомотивів фактично рухається металобрухт, машиністи працюють у жахливих умовах, часто небезпечних для життя. Бо нам доводиться перевозити небезпечні матеріали й речовини, які у випадку аварії, можуть нанести непоправну шкоду населенню і навколишньому середовищу. Чималу частину рухомого складу мали б списати, бо він давно відслужив терміни експлуатації, але його продовжують випускати на лінію. Тому ми не можемо гарантувати безпеку ні пасажирам, ні навіть самим собі. Ми неодноразово вимагали від адміністрації якщо не повної заміни, то хоча б належного ремонту. А він, якщо й проводиться, то неякісно, якщо не сказати злочинно. Приміром, ми відправляємо на ремонт до Гребінки локомотив із 30-ма поломками, які там мали б усунути, а отримуємо із 50-ма. Те, що у нас було ще ціле, там можуть зняти й використати на комерційний тепловоз, а нам якісну деталь замінять на браковану, або геть зношену. Тому іноді «відремонтований» тепловоз не встигає справним дістатися із Гребінки до Кременчука, а загорається, або ламається по дорозі. Залізничники й пасажири ризикують життям, а дехто наживається з розкрадання коштів, які щороку виділяються з державного бюджету на потреби «Укрзалізниці». А коли первинний осередок ВПЗУ про це не мовчить, а намагається боротися, адмінстрація починає утискати права профспілки і працівників, які входять до її складу. Але цей «технічний» страйк показав усім, що наша профспілка була права, б’ючи на сполох. Бо коли ми почали працювати, суворо дотримуючись інструкцій, виявилося, що жоден локомотив не може вийти на лінію, бо не є технічно справним. Звичайно, не могло обійтися без тих, хто побоявся підтримати нашу акцію. Це перш за все стосується залізничників Полтави та Знам’янки. Але, думаю, й вони зрозуміли, що разом ми велика сила і можемо добитися багато чого. Наш «технічний» страйк – це перша ластівка, Попереду ще багато роботи, але ми спробували й у нас вийшло. Впевнений, невдовзі з’являться послідовники. Ми змусимо рахуватися із незалежним профспілковим рухом і знайдемо дієві законні способи відстоювати свої трудові права. Влада на всіх рівнях має про це пам’ятати». 

Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі

Контакти

>
вул. Велика Василькiвська, 65,офiс 36 info@kvpu.org.ua м. Київ Київська область 03150 Україна +38044 287 33 38 +38044 28772 83