Міжнародні

Зустріч профспілкових інформаційників: Як ефективно впроваджувати інновації ВАЖЛИВО!

26-27 вересня у Кобулеті (Грузія)  відбулася чергова зустріч інформаційних співробітників профспілок, членських організацій Пан’європейської регіональної ради Міжнародної конфедерації профспілок (ВЕРС-МКП). Зокрема, під час обговорень вони шукали відповіді на питання: чому профспілки не встигають за розвитком нових технологій, чому їм не зажди вдається ефективно поширювати інформацію та як стати успішними в інформаційній сфері. Обмін досвідом та професійні дискусії  дозволили профспілковим інформаційникам напрацювати спільне бачення того, як долати численні виклики. 


 

Бути на крок попереду

Під час відкриття заходу з вітальним словом до профспілківців звернувся заступник голови Конфедерації профспілок Грузії Ілля Верзадзе. Він зауважив, що нещодавно його профцентр пройшов важливий етап – підготовку та проведення з’їзду. Саме напередодні цієї важливої події грузинським профспілкам довелося зіштовхнутися з неабияким тиском та інформаційним викликом – кампанією дискредитації профспілки. Проте завдяки консолідації зусиль профспілківців та міжнародній підтримці їм вдалося подолати ці проблеми.

DSC 4495

У свою чергу представниця МКП-ВЕРС Анна Сальнікова закликала інформаційників удосконалюватися та йти у ногу з часом.

«Технології розвиваються, а профспілки перебувають у ситуації, коли вони наздоганяють ці процеси, - сказала вона. – Настав час докласти зусиль, щоб бути на крок попереду».

Упродовж зустрічі інформаційники дали оцінку тому, наскільки ефективні профспілки та окреслили глобальні виклики, які  перед ними стоять. Про інформаційну роботу МКП-ВЕРС розповіла Года Невераускайте. Вона торкнулася й глобальних проблем  профспілок і  стратегій дій в умовах економічних змін.

«Зміни в економіці та на ринку праці свідчать про четверту індустріальну революцію, – зауважила вона. – Перед профспілками відкривається нове поле для роботи, але нам часто хочеться залишатися у «зручному місці». У цей же час люди втрачають роботу, йдуть працювати на хмарні платформи, й потрібно шукати нові шляхи спілкування з такими трудівникам та залучати їх до профспілок».

DSC 4496

Солідарна підтримка

Года Невераускайте  також розповіла про глобальні кампанії МКП, зокрема:  #DoWhatYouCan (#РобиЩоМожеш), присвяченій проблемі порушення трудових прав компанією Самсунг, проти насильства щодо жінок, а також довготривалу – «Покінчимо з корпоративною жадібністю». Вона  акцентувала увагу на ще одній нині діючій – за підвищення заробітних плат. Питання оплати праці підняли одразу кілька профорганізацій: МКП, ЕКП та PSU. До речі, молоді профспілківці долучилися до інформаційної роботи у цьому напрямку: молодіжний комітет ЕКП створив вірусні ролики про необхідність зростання зарплат. 

Pay Rise

 «Крім того, МКП часто публікує та поширює  результати досліджень – так звані «скандальні» звіти, – додала представниця МКП-ВЕРС. – Наприклад, ми оприлюднили інформацію про  «приховані робочі місця» транснаціональних корпорацій. Так, на компанію Apple у тіні працюють 2 300 000 працівників,  Coca-Cola  – 5  700 000, Samsung – 1 500 000, McDonalds  – 2 802 500. Ці цифри вражають й розкривають масштаби проблеми».

Помилки профспілок

Про принципи проведення адвокаційних та інформаційних компаній  у своїй презентації розповіла Лейла Каусевич-Суческа, представниця профспілки SSSBiH з Боснії  та Герцеговини. Вона зауважила, що залежно від цілей, можна виділити різні підходи у роботі: отримувати підтримку громадськості,  переконувати політиків, співпрацювати з ними, колективно тиснути за допомогою протестів, страйків та бойкотів, а також подавати до суду на розробників політик.

DSC 4523

«Потрібно звернути увагу й на слабкі місця профспілок під час проведення адвокаційних кампаній, – порадила вона. – Серед них – нечітко визначені цілі, відсутність впливової стратегії, наявність плану дій без конкретних часових рамок».

Корисний досвід

Учасники семінару розповіли про досвід інформаційної роботи своїх профцентрів. Так Іон Скліфос з Національної конфедерації профспілок Молдови (CNMS), що лідери та активісти його профспілки мають можливість проводити власну телепередачу соціально-економічної тематики. Також інформаційники CNMS створюють власний відео-продукт, який потім розміщують на різних інформаційних ресурсах. У свою чергу Мілан Лібасіс, представник профспілки  чорногорської профспілки CTUM, поділився досвідом використання масової смс-розсилки для інформування про  діяльність профспілки.

DSC 4532

Раман Єрашеня Білоруської незалежної профспілки (БНП) нагадав про інформаційну роботу незалежних профоб’єднань Білорусі під час протестів «нетунеядцев» («не дармоїдів»), які відбулися цієї весни у Білорусі та закінчилися затриманням активістів. Він зазначив, що проведення кампаній дуже важливі, коли на профактивістів чиниться тиск або їх затримують. Наразі у Білорусі проходить кампанія з написання листів бухгалтеру Профспілки радіоелектроніки (РЄП) Ігорю Колміку, який зараз перебуває під арештом.

DSC 4521

Про інформаційну діяльність КВПУ говорила Олеся Брязгунова. Зокрема, вона розповіла про низку інформаційних кампаній: на підтримку незалежної профспілки тролейбусників, які оголосили голодування; за право на страйк на транспорті; за підвищення зарплат на підприємствах Кривого Рогу та працівникам «Укрзалізниці». Учасники семінару з цікавістю слухали й про боротьбу КВПУ проти ухвалення проект Трудового кодексу.

DSC 4509

Досвідом боротьби проти негативних змін трудового законодавства поділилася Тамара Геданішвілі з GTUC.

«Нам кілька  років довелося боротися за внесення змін у новий Трудовий кодекс, але донині залишаються невирішеними такі питання, як короткострокових договорів, час роботи, - зазначила вона. – Ще одна проблема, яку піднімала GTUC – зупинка діяльності інспекції праці. Після цього у країні різко зріс травматизм, зокрема за 10 років сталося 420 смертельних випадків. В результаті боротьби профспілки був створений департамент інспекції праці при міністерстві, але його робота поки не достатньо ефективна. Велика кампанія, яку проводимо останнім часом, стосується пенсійної реформи: профспілки проти ініціативи уряду.  Загалом під час  боротьби завжди важливою була інформаційна робота. Ми постійно проводимо прес-конференції, публічні слухання, беремо участь і ток-шоу,   активно висвітлюємо наші дії у соцмережах».

DSC 4546

DSC 4510

Закінчилася зустріч інформаційників підбиттям підсумків обговорень та напрацюванням плану подальшої діяльності й взаємодії членів мережі.

Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі

Контакти

>
вул. Велика Василькiвська, 65,офiс 36 info@kvpu.org.ua м. Київ Київська область 03150 Україна +38044 287 33 38 +38044 28772 83