Директор вище законів і нормативних актів?

Роботу криворізького комунального підприємства «Міський тролейбус», як і будь-якого іншого, регламентує багато нормативних документів. Проте одними із найважливіших для такого виробничого підрозділу є Правила експлуатації трамвая і тролейбуса. Саме на його основі розробляються різноманітні інструкції, схеми й системи ремонту рухомого складу та багато іншого не менш важливого й необхідного. Зрозумілим, здавалося б, є й те, що всі ці та інші документи мають відповідати Правилам, а не порушувати їх.   


 

Проте директор КП «Міський тролейбус» Олександр Приходько, видаючи наказ №112 від 19.02.2015 р. «О принятии организационных мер по усилению технического обслуживания троллейбусов», порушив Правила, зокрема п.1.2 «Принять меры и с 23.02.2015 г. организовать проведение технического обслуживания троллейбусов в объеме технического обслуживання (ТО-1) в вечернее и ночное время, после заезда троллейбусов с линии. Контроль за качеством и выполнением всего объема регламентных работ при выполнении ТО-1 возложить на сменных мастеров подразделений». Виявив я це 16.04.2017 р., коли мене, як слюсаря-електрика КП «Міський тролейбус», ознайомили з наказом. Після цього я переглянув Правила експлуатації трамвая і тролейбуса і виявив, що згідно з «п. 3.5.2.7. Технічне обслуговування щоденне обслуговування (ЩО) і ТО-1 повинно виконуватися у періоди між вранішнім і вечірнім піками навантажень без зняття рухомого складу з випуску». Враховуючи те, що на підприємстві існує два випуски – вранішній із 4.20 до 7.20 і піком навантаження до 9.00 і вечірній – на 16.00 і піком навантаження з 15.00 до 18.00, виходить, що ТО-1 і щоденний ТО має проводитися на підприємстві із 9-ї до 15-ї години. Про це й повідомив начальникові депо №1 Сергію Гайдуку. Проте він наголосив, що директор видав законний наказ і ми будемо його виконувати. Тоді я змушений був вказати начальникові депо, що він помиляється і що директор насправді порушив Правила експлуатації трамвая і тролейбуса, а згідно зі ст. 60 Конституції України, ми не маємо права виконувати явно злочинний наказ. На це Сергій Гайдук відповів: «Причому тут Конституція, директор правий і я його підтримую, а Ви за не виконання наказу будете покарані».

Пізніше від начальника депо я дізнався, що при проведенні ТО-1 вночі, щоденний ТО виконувати не потрібно, бо за нього не платитимуть. При цьому Сергій Гайдук теж послався на наказ директора №112. На моє прохання показати, де про це написанно у наказі і в Правилах експлуатації трамвая і тролейбуса, начальник депо не відповів, бо такого не знайшов. Після мого зауваження, що щоденний технічний огляд має виконуватися кожен день, а ТО-1 раз на тиждень, Сергій Гайдук відповів: «Правильно, так належить. Але коли техогляд виконується вночі, то щоденний все одно оплачувати не будемо».

Після таких пояснень керівника мені я зрозумів, що директор і всі підлеглі йому керівники «чхали» на Правила експлуатації трамвая і тролейбуса та Конституцію і для них порушувати закони – норма життя. Тому у нас немає запчастин, а технічне обслуговування тролейбусів перевели на ніч для того, щоб простіше було нищити рухомий склад.

 Сергій СЕМЧУК,

член профкому ППО ВПЗУ

КП «Міський тролейбус»

м. Кривий Ріг

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *